Targosz Tomasz – Martwa sprzedaż
Badania wykazały, że efektywniej uczymy się na negatywnych przykładach, niż na pozytywnych, a Ty chcesz być coraz lepszy w tym, co robisz, prawda? Sprzedajesz, zarządzasz, kupujesz?
Ta książka powstała po to, aby nie popełniać błędów, które uderzają nas potem po kieszeni. Sprawdzisz?
Ludziom łatwiej jest wierzyć, że czegoś nie można zrobić, niż w coś, co można – twierdzi Tomasz Targosz – Kiedy sprzedajemy to szybko powtarzamy, że jakiegoś produktu nie da się sprzedać. Albo, że ustalony plan na premię jest nie do osiągnięcia. Szkoda, bo dodatkowo nie wierzymy tym, co mówią, że to jest realne, a nawet zdarza się, że czekamy na ich porażkę! To są drobne rzeczy, które składają się na większe rezultaty.
Rok po wydaniu debiutanckiej książki z zakresu sprzedaży, autor podejmuje ten sam temat, ale niejako z drugiej strony. Dotyka tematu manipulacji i błędów, jakich dopuszczają się Sprzedawcy, ich Managerowie i jak w tym wszystkim odnajduje się osoba Klienta. Zbadajmy świat sprzedaży niedoskonałej, chciwej i mrocznej. Nauczmy się czegoś i być może lepiej zrozumiemy ten wymagający zawód.
Wielu czytelników potwierdzało, że bardzo mocną stroną w „Sprzedaż jest sexi” były historie z życia, które świetnie ugruntowywały wiedzę i poznane wcześniej teorie. Nie zabrakło ich również w „Martwej sprzedaży”, gdzie całość książki jest opowieścią o tym, co może wycieńczać Sprzedawców i Klientów. Dodatkowo znajdziemy w niej wyniki wielu ciekawych badań, których obraz odbija się w codziennej pracy tak wielu ludzi. Autor nie zrezygnował ze stylu, który sprawia, jakbyśmy dyskutowali z nim w trakcie kolejnych stron, ani ze swojego zamiłowania do psychologii, które przebija się w każdym poruszonym wątku.
Jeśli pracujesz z ludźmi, to stwierdzisz, że nie jesteś w popełnianych błędach osamotniony i kto wie, czy nie poczujesz ulgi, po tej lekturze. Nigdy nie wiemy, jakie rzeczy ludzie wyrabiają dopóki nie wysuniemy głowy zza własnej piaskownicy – pisze Targosz i trudno się z tym nie zgodzić.
Sprawdź się!
Dodatkowym atutem książki jest autorski test osobowości Sprzedawcy, który każdemu Sprzedawcy pozwoli lepiej poznać siebie i swoich współpracowników. Poznacie swoje mocne strony, które trzeba pielęgnować i nigdy o nich nie zapomnieć, oraz obszary, gdzie można osiągnąć jeszcze więcej. Pytanie, czy zdecydujecie się to sprawdzić?
Jeśli chcesz uniknąć krytyki nic nie mów, nic nie rób, bądź nikim – Arystoteles.
Nie unikniemy błędów w sprzedaży, bo nikt z nas nie jest idealny. Można się jednak na ich uczyć, a taniej cię wyjdzie, kiedy będziesz uczył się na cudzych.
Lubię o sobie mówić, że jestem ekspertem z dziedziny sprzedaży – często usłyszycie z ust Tomasza Targosz- Wiecie czemu? Bo jak powiedział Niels Bohr: ekspert to ktoś, kto popełnił wszystkie możliwe błędy w bardzo wąskiej dziedzinie.
Setki razy zepsułem spotkanie sprzedażowe i nadal mi się to zdarza. Do tego też Was zachęcam. Mylcie się, uczcie się i dzielcie tym z innymi. Wtedy dokładamy małe cegiełki, aby każdemu z nas było łatwiej.